Създаване на счетоводна фирма: Ръководство стъпка по стъпка

Създаване на счетоводна фирма: Ръководство стъпка по стъпка

Счетоводната професия продължава да усеща ефектите от технологичния срив, който засегна всички индустрии. Една от последиците е, че повече компании ще изберат да изнесат своите счетоводни функции през 2023 г. и 2024 г., според Finances Online. Това е добра новина за счетоводителите, които планират да създадат счетоводна фирма.

Воденето на счетоводен бизнес изисква различен набор от умения и опит в сравнение с работата като служител. Както при всеки малък бизнес, създаването на счетоводна практика включва много работа, но счетоводните фирми в момента са сред най-печелившите от всички малки предприятия. Най-добрият начин да гарантирате успеха на нов счетоводен бизнес е да имате солиден план, който подготвя операцията да оцелее през критичната си първа година. Тези стъпки могат да превърнат мечтата за управление на процъфтяваща счетоводна фирма в реалност.

Дали управлението на счетоводна фирма е най-добрият вариант за вас?

Счетоводителите и другите професионалисти все повече избират да работят самостоятелно, а не като служители. Finances Online съобщава, че големите счетоводни фирми се борят да запълнят отворените си позиции, тъй като нивото на безработица за счетоводителите се движи около 2%. Не всички счетоводители обаче са склонни да прекарат кариерата си в работа за някой друг.

За счетоводителите, чиято мечта е да създадат своя собствена фирма, изброяваме аспектите, които трябва да имате предвид, преди да започнете бизнес:

Самостоятелното посрещане на нуждите на малки предприятия и физически лица изисква правилната комбинация от счетоводни умения и опит.
Започването на всеки бизнес изисква стремеж и инициатива.
Успехът зависи и от подкрепата на вашето семейство.
Генерирането на приходи изисква маркетингови умения за привличане на клиенти.
Начинът да спечелите най-високите такси е чрез диференциране на бизнеса чрез счетоводна специалност, която изисква собствен набор от умения и опит.

Предпочитате ли да сте собственик/шеф на бизнес или служител?

Основната полза от работата като служител на счетоводна фирма е сигурността на редовната заплата и осигурените от работодателя предимства като здравни грижи и пенсионни планове. Много счетоводители обаче се възмущават от ограниченията да бъдат служители:

Служителите се съсредоточават върху изпълнението на отделните задачи навреме, докато предприемачите дават приоритет на генерирането на стабилен поток от бизнес, за да поддържат операцията на повърхността.
Като цяло служителите имат ограничено влияние върху стратегическите планове и поставянето на цели на счетоводната фирма, докато предприемачите сами определят своите цели и определят най-добрия път за постигането им.
Служителите могат да печелят случайни бонуси въз основа на представянето, но предприемачите могат директно да извлекат финансовите ползи от своята упорита работа и иновации.

Имате ли необходимия опит, мотивация и подкрепа?

Малко самостоятелно заети счетоводители стават шефове направо след училище. В почти всеки случай те първо придобиват ценен професионален опит като служител на счетоводна кантора. Преминаването от служител към предприемач изисква време и преминаването през различни етапи.

Опит в публичната практика
Решителност и мотивация за преодоляване на неизбежни препятствия
Силна работна етика и остър като бръснач фокус върху резултатите
Способността да се комуникира ясно с клиенти, потенциални клиенти и персонал
Оптимистично отношение, което може да направи

Ще бъде ли адекватно капитализиран бизнесът?

Добре обмисленият бизнес план и неутолимото желание за успех трябва да бъдат придружени от лесен достъп до капитала, от който един нов бизнес ще се нуждае, за да стартира.  Препоръчва се създаването на 24-месечен бюджет, който разбива приходите и разходите по месеци. След изчисляване на средствата, от които бизнесът ще се нуждае, чрез прогнози за 24-месечни парични потоци, 20% трябва да се добавят към оперативния бюджет, за да се отчетат неочаквани разходи или недостиг на приходи.

Създаване на вашето място за бизнес, независимо дали е у дома, апартамент или в офис сграда, това включва обзавеждане, лизингови плащания и персонал
Юридически такси, лицензи и услуги за бизнес планиране, маркетингови проучвания и данъчно планиране.

няма гласове
, обновено на 23/03/2023
автор: Note.bg