
Опаковката на един продукт е наистина важна. Може да сте произвели наистина добър продукт, но ако опаковката не е подходяща, няма атрактивен дизайн или пък етикетът е сгрешен, по всяка вероятност това ще е в ущърб на продажбите ви.
Затова в тази статия сме обобщили 5 често срещани грешки, които не бива да допускате в опаковката на вашия продукт. Вижте кои са те и как да ги избегнете:
Опаковката на един продукт е наистина важна. Може да сте произвели наистина добър продукт, но ако опаковката не е подходяща, няма атрактивен дизайн или пък етикетът е сгрешен, по всяка вероятност това ще е в ущърб на продажбите ви.
Затова в тази статия сме обобщили 5 често срещани грешки, които не бива да допускате в опаковката на вашия продукт. Вижте кои са те и как да ги избегнете:
-
Не става ясно какъв е продуктът
Не бива да забравяте, че опаковката трябва да комуникира какъв точно е продуктът. Често пъти потребителите пазаруват интуитивно, без да четат какво пише на етикета, а се ориентират единствено по вида на опаковката. Макар брандовете да посягат към по-нестандартни опаковки, за да отличат своя продукт, тази стратегия би могла да се окаже не чак толкова печеливша. Представете си, че искате да си купите сок, но вместо това се е оказало, че сте се прибрали вкъщи с нов шампоан за коса. Разочароващо, нали?
-
Твърде много информация
Компаниите определено искат да покажат продуктите си в най-добрата светлина. Затова използват опаковките, подобно на информационно табло, за да изброят техните отличителни предимствата. Разбира се, искат да се добавят и подходящи визуални елементи - лого, снимки и т.н.
Накрая често се получава така, че опаковката прелива от информация, а за потребителя е невъзможно да асимилира всичко това, само с един поглед. Опаковката трябва да бъде информативна, но многото текст и картинки по-скоро биха отблъснали потребителя, отколкото да го стимулират да прочете всичко написано и да направи покупка.
-
Сгрешени или размазани етикети
Етикетите на опаковката имат важна роля, тъй като предоставят основна информация за съдържанието, грамажа на продукта, срока на годност и т.н. За съжаление, сгрешените етикети не са рядкост. Вероятно и на вас ви се е случвало да влезете в супермаркета и да видите опаковани ябълки, а на етикета да пише портокали, например. Една дребна на пръв поглед грешка, която обаче може да струва скъпо.
Същото важи и за размазаните етикети, информацията върху които става нечетима. Тук е важно производителите да заложат на подходящи принтери за етикети, които да осигурят необходимото качество на печата. Ако сте в търсене на такъв, разгледайте богатата продуктова гама на Елекс Груп Холдинг.
-
“Не мога да го отворя”
Едно от главните предназначения на всяка опаковка е да запази продуктът свеж и годен за употреба в максимално дълъг срок. По тази причина редица производители инвестират в стабилни и устойчиви опаковки. За сметка на това обаче, едно от най-честите оплаквания на клиентите е “Не мога да отворя този продукт”. За да се постигне баланс, добра идея е в дизайна на самата опаковка да се предвиди възможност за лесно отваряне. Вашите клиенти определено ще оценят това усилие.
-
Разхищение на материали и генериране на ненужни отпадъци
Днес все повече хора се интересуват от проблемите на околната среда, затова и търсят алтернативи, с които да ограничат пилеенето на ресурси. В това число, се включва рециклирани опаковки, а също и тези, които са биоразградими. Опаковките, обвити в множество ненужни пластове пластмаса, стават все по-малко предпочитани и одобрявани от потребителите. Очакванията са в глобален мащаб, все повече брандове да започнат да създават по-минималистични опаковки, които не генерират ненужни отпадъци.
