6 SEO съвета при оптимизация на сайт

6 SEO съвета при оптимизация на сайт

Оптимизацията на сайт е ключова част от общата маркетингова стратегия за неговото позициониране в онлайн пространството. Тя е важен инструмент за популяризирането на една компания, нейното продуктовото портфолио или отделен артикул и услуга.

Когато SEO оптимизацията е качествена и ефективна, страницата успява да се класира на челни позиции в търсачките при конкретно зададени от таргетираните потребители ключови думи. По този начин потенциалният за един бизнес клиент успява да види, посети, а дори и да използва въпросния сайт и да извърши действията, в името на които е създаден този сайт. Но за да бъдат постигнати така описаните цели, SEO-то в действителност трябва да е извършено перфектно. Следващите шест съвета ще са ви от полза, ако търсите качествена оптимизация на сайт.

Оптимизацията задължително трябва да се поеме от SEO експерт

Без значение дали ще предпочетете SEO фрилансър (свободен агент), или ще наемете цяла дигитална агенция, това са единствените алтернативи да получите наистина отлична и качествена услуга. За съжаление, мнозина управители, мениджъри и дори собственици на бизнеси се подвеждат от лесния достъп до инструменти и материали, свързани с онлайн маркетинг. След като прочетат и частта със SEO препоръки в тях, те решават, че могат да се справят сами с оптимизацията. Подобни самоинициативи обаче завършват не просто с провал, ами с огромно количество изгубено време в 99% от случаите.

Ключовото в добрата SEO оптимизация е изграждане на точното семантично ядро

В семантичното ядро експертът по SEO избира основни (главни) и второстепенни ключови думи. Това са онези думи или фрази, с които крайният потребител би открил бизнеса ви. Ако вие продавате дрехи за деца, основните ключови думи следва да са точно това: „дрехи за деца“, „детски дрехи“. Ако кривнете от основната тема – например само дрехи – търсачките ще покажат на вашия потенциален потребител огромен списък с резултати, в които обаче ще има и дамски, и мъжки, а дори и секънд хенд или дрехи за домашни любимци. Шансът да намери вашия сайт за детски дрехи из този огромен списък и то на първа страница, е минимален.

Не подценявайте връзките на изображенията

Допреди няколко години оптимизаторите залагаха на линкове, които да бъдат вмъквани в основните или някои от допълнителните ключови думи и фрази. Днес обаче, Google сериозно препоръчват да се слагат линкове и в изображенията. А щом ИТ гигантът дава определена препоръка за оптимизация на сайтовете, то тогава SEO експертите задължително трябва да се съобразят с нея и да я приложат.

Поставяйте връзки към релевантни сайтове

Това подобрява качеството на съдържанието, но едновременно с това прави добро впечатление отново на Google. Всъщност, тук трябва да вмъкнем, че SEO оптимизацията е нещо като задоволяване на желанията на търсачката. Ако го направите, тя ще ви класира на челни позиции! Що се касае до връзки към релевантни сайтове, за да ви обясним какво означават те, най-добре е да ви дадем пример. Да се върнем към детските дрехи. Ако съдържанието е насочено към такива артикули, връзката ви към релевантен сайт следва да води към място, в което се предлагат не същите, а сходни на вашите услуги – например, детски обувки, детски играчки, детска козметика.

Повече за цялостната SEO оптимизация може да откриете тук: https://humerson.com/seo-optimizacia-ceni/

Създайте качествено потребителско преживяване

С други думи, с езика на професионалистите, инвестирайте ресурс (времеви, човешки и дори финансов) в подобряването на UX. С този термин проследяваме по какъв начин се чувства потребителя на въпросния сайт и по-конкретно дали този сайт е структуриран по логиката, която обикновено следва аудиторията до достигане на крайното желано действие (покупка, телефонно обаждане, абониране и други). За целта е добре да се проследи CTR на проекта, наличния bounce rate, както и да изградите навигацията на страницата така, че за потенциалния клиент да има предварително зададен отговор на въпрос, още преди той да е зададен.

Мобилна версия – задължително условие за добро класиране в търсачките

По последни данни ръстът на преминаващите изцяло към мобилни устройства онлайн потребители се е покачил с цели 10% само през изминалото полугодие. Експертите твърдят, че е въпрос на време обикновените хора съвсем скоро изцяло да загърбят десктоп устройствата за традиционни дейности в интернет. На практика, мобилните сайтове са много по-често използвани от десктоп версиите им. И всеки SEO оптимизатор е редно да се съобрази с това!

Последно, но не по важност, повече от съществено е да инвестирате достатъчно време и средства в перфектната SEO оптимизация. Тя е дългосрочна инвестиция за вашия бизнес и си заслужава всяка стотинка, защото в бъдеще ще ви се отплаща ежедневно.

Източник: Humerson

рейтинг: 5 (2 votes)
, обновено на 15/02/2022
автор: Note.bg