Еволюцията на електрическите тротинетки- как са се променили

Еволюцията на електрическите тротинетки- как са се променили

Днес буквално сме обградени от десетки модели нови и високотехнологични електрически скутери и аксесоари за тротинетки. Те се смятат за иновация в транспорта, поставят основите на нов, по – модерен и екологичен начин за придвижване, превръщат се в част от ежедневието на градския човек и може да се каже, че ще определят и бъдещето. Но погрешно си мислим, че електрическите тротинетки са някакво нововъведение и ноу- хау технология. Защото тяхната история датира от много, много отдавна. Или по – точно – от края на 19 век.

Днес буквално сме обградени от десетки модели нови и високотехнологични електрически скутери и аксесоари за тротинетки. Те се смятат за иновация в транспорта, поставят основите на нов, по – модерен и екологичен начин за придвижване, превръщат се в част от ежедневието на градския човек и може да се каже, че ще определят и бъдещето. Но погрешно си мислим, че електрическите тротинетки са някакво нововъведение и ноу- хау технология. Защото тяхната история датира от много, много отдавна. Или по – точно – от края на 19 век.

Всъщност първият патент на функционален електрически велосипед е от ... 1895 г., година преди да бъде създаден първият моторен скутер. Но нека хвърлим бърз поглед назад и да видим как започва всичко и кой е създателят на първата тротинетка!

Късните години на 1850-те до 1895-те години

Не е ясно кога е изобретен първият електрически велосипед. Знаем, че първият патент, наречен „електрически велосипед“, е даден от изобретателя Огдън Болтън-младши през 1895 г.  и гласи: „Моето изобретение се отнася до подобрение в електрическите велосипеди“, което предполага, че електрическите велосипеди са съществували още тогава.

Всъщност първите електростатични двигатели датират от 1740 г. , докато оловните батерии, тези, които виждаме в съвременните автомобили, са изобретени през 1859 г. от френския физик Гастон Плант. Освен това първата триколка е създадена през 1881 г. от Гюстав Труве и е ремонтирана същата година от Айртон и Пери - техният „електрически файтон“ може да достигне максимална скорост от 14 км/ч.

Не е трудно да се предположи, че някой, в някакъв момент преди 1895 г., е излязъл с идеята да комбинира велосипед, електрически мотор някои оловни батерии, за да създаде напълно функционално превозно средство.

1896 до 1910-те години

През 1896 г. Хъмбърт, британски производител на велосипеди, показва първия електрически двоен велосипед, който достига скорост от 60 км/ч. Тогава той се захранва от оловните акумулатори, което го прави доста обемист и тежък.

За разлика от съвременните електрически скутери, първите такива не са имали конкуренция сред бензиновите. Например първият неелектрически мотоциклет, който е бил достъпен за закупуване, е пуснат през 1894 г. в Германия от Хилдебранд и Волфмюлер (Hildebrand & Wolfmüller). С максимална скорост от 40 км/ч обаче той се носи само финансови загуби заради високата цена и техническите затруднения.

1910 – те години

Четири години преди първото поколение мотопеди да излезе през 1915 г., се споменава за е-велосипед, който може да достигне максимална скорост от 56 км/ч, с 40% подобрение в сравнение с Хилдебранд и Волфмюлер, с три различни скорости и обхват до 160 км на зареждане.

През 1919 г. голям британски производител на селскостопански машини разработва електрически мотоциклет с кош, който е на батериите, но остава само прототип.

През следващите 15 години няма големи иновации в тази област, защото бензиновите модели изживяват своя възход.

През 1938 г. Морис Лимелет заедно с брат си Алберт основава компания за електрически мотоциклети, наречена SOCOVEL. През 1941 г. Морис изобретява, разработва и започва да произвежда собствен електрически скутер, с който решава проблема по трудното намиране на гориво по време на германската окупация. Скутерът е и сравнително лек, което веднага предизвика интереса към германските сили. През първата година са произведени и продадени над 400 броя въпреки високата цена.

По време на Втората световна война населението на САЩ също страда от недостиг на газ, което мотивира Мерл Уилямс от Лонг Бийч, Калифорния, да разработи свой собствен скутер с едноколесно ремарке. След успеха му, той започва партньорство с друг местен собственик на бизнес и да стартира компанията Marketeer.

През годините популяризирането на скутера като средство за ежедневно пътуване до работното място, както и движението за опазване на околната среда силно стимулира разработването и пускането на нови модели електрически скутери .

Така тенденцията, започнала в началото на 70-те години, продължава, а десетки независими изобретатели и ентусиасти активно разработват свои собствени, все по-добри модели. С годините, иновациите и технологиите проправиха пътя и към днешния модерен електрически скутер, който е достъпен за всеки.

А бъдещето? Предстои да разберем!

0
няма гласове
, обновено на 17/05/2021
автор: Note.bg