
Създаването на бранд е трудоемък процес, който изисква да съобразите множество детайли. Затова и немалко собственици на бизнеси, особено ако работата им не е професионален графичен дизайнер, пропускат да отделят заслужено внимание на избора за цветове за бранда.
Това е един сериозен пропуск. За да ви помогнем да се справите успешно с тази задача, в следващите редове ще обърнем внимание, първо защото цветовете за важни за бранда ви и второ как да сте сигурни, че сте открили най-подходящите. Прочетете следващите полезни съвети, за да разберете.
Защо е важно да подберете подходящите цветове за вашия бранд?
Хората сме устроени така, че първо възприемаме визуалната информация. Много е вероятно, когато потребител влезе във вашия сайт или загледа опаковката на предлагани от вас продукти, първото нещо, което ще види и ще създаде асоциацията у нея, да бъдат именно цветовете.
Доказано е, че цветовете могат да създадат определени усещания и емоции у нас. Например, червеното е цвят, който привлича вниманието и обикновено е свързан с някаква опасност. Зеленото свързваме с природата, чистотата и спокойствието.
Разбира се, това е един много повърхностен поглед върху психологията на цветовете. Има редица проучвания, които доста задълбочено изследват цветовете, техните нюанси, както и асоциациите и усещанията, които те създават.
Ако се върнем отново на въпроса защо е важно, може да изведем няколко основни причини. Първата вече споменахме, цветовете на бранда ви ще предизвикат определена емоция у потребителя, още преди да се прочел и една дума.
На второ място, за да създадете запомняща се визия, която консистентно да прелива от онлайн в офлайн каналите и обратно. С други думи, тези цветове трябва да използвате както за брандинга на физически си магазин, така и в сайта си, или за корицата във Facebook. Това ще помогне да изградите вашата бранд идентичност и да увеличите разпознаваемостта сред потенциалните ви клиенти.
Това ще са цветовете, които трябва да използвате и във вашите рекламни визии. Затова помислете и как ще изглеждат те в различни дизайни. И един допълнителен съвет - ако не разполагате със собствен дизайнер, потърсете професионалисти, които да се погрижат вместо вас. Платформата за графичен дизайн Design Expert предлага гъвкавост и ефективни графични материали, без да се обвързвате дългосрочно. Вижте техните актуални абонаментни планове и се възползвайте от 7 дни тест период.
Как да изберете подходящи бранд цветове?
Изборът на цветовете на вашия бранд е лесен, ако знаете какво се опитвате да комуникирате. Една от най-ранните стъпки в изграждането на марка е определянето на личността на вашата марка. По същество искате да мислите за вашата компания като за човек: кои са те? Какво е важно за тях?
След като установите какви са целите за личността на вашата марка, как да определите кои цветове ще работят най-добре? Започва с първо изучаване на емоционалните асоциации на всеки цвят.
Имайте предвид, че ефектът от цветовете на вашата марка зависи от стила и дизайна, в който се използват, както и от цветовите комбинации, които изберете. Връзката ни с цвета е много по-дълбока от това - например твърде много жълто всъщност може да предизвика безпокойство, въпреки че жълтото по презумпция е щастлив цвят.
Няма един правилен начин как да изберете цветовата палитра за бранда ви, но ако се притеснявате, че няма да успеете да се справите сами, добра идея е да се обърнете към специалист.
