
Сред най-ключовите тенденции в бизнес сферата е създаването на онлайн бранд. Дигитализацията на бизнеса е все по-популярно явление, което отключва нови възможности пред съвременните организации.
Ето какви са основните ползи от дигитализацията на бизнеса:
Достъп до по-мащабна аудитория
Традиционният маркетинг се обвързва с ограничения от физически и социален характер. За разлика от него обаче, дигиталният маркетинг елиминира ограниченията и позволява на онлайн бизнеса да се свърже лесно с целевата аудитория. Това е възможно посредством множеството от дигитални маркетинг канали, както и с помощта на богатия инструментариум.
Измерване и анализ на резултатите
Сред най-важните предимства на дигиталния маркетинг е, че той предоставя измеримост и гъвкавост. С помощта на онлайн инструментите, вашият бизнес може да проследява и измерва по всяко време резултатите от проведените кампании. Измеримостта на дигиталния маркетинг допринася в няколко аспекти от развитието на онлайн бизнеса.
На първо място, анализът на резултатите от маркетинг кампаниите идентифицира допуснати грешки или бъдещи заплахи. На второ място, чрез измерване на резултатите брандът може да извършва настройки и изменения, за да се подобрят резултатите от кампаниите. Не на последно място, измерването на резултатите води до оптимизация на бюджета.
Увеличаване на продажбите
Дигитализацията на бизнеса има и друга съществена полза – генерирането на ръст в продажбите. Тенденциите сочат, че все повече потребители преминават към онлайн пазаруването. Причините са, че онлайн средата дава неограничено време за размисъл, улеснена покупка от всяка точка и подробна информация за артикулите.
Потребителите онлайн могат да взаимодействат с бранда чрез извършване на конверсии като споделяне, харесване, коментиране. Те могат да осъществяват директна покупка, както и да проследят клиентски отзиви и оценка за бизнеса. От друга страна, онлайн бизнесът може лесно и бързо да установи контакт с клиентите, както и да достигне разнородни потребителски групи.
Какви са начините за постигане на тези ползи?
Онлайн реклама
За да генерирате разпознаваемост и популярност за вашия онлайн бизнес, то е важно да създадете активно рекламно присъствие в различните рекламни канали. Рекламата в социалните мрежи е широко използван маркетинг способ за популяризиране на бизнеса, увеличаване на продажбите и стимулиране ангажираността на аудиторията. Онлайн рекламата в социалните мрежи позволява двупосочна комуникация, както и откриване на потенциални нови клиенти.
Друг ефективен метод за реклама онлайн е реклама в Гугъл. Характерното за нея е, че тя се появява на първи позиции при търсене от потребителите. За допринесе в развитието на дигиталния бизнес, Гугъл рекламата следва да бъде таргетирана, релевантна и информативна. Качествената реклама в търсачката води до повишаване на осведомеността на потребителите за бранда и генериране на интензивен трафик.
Директен маркетинг
За успешната дигитализация на бизнеса е необходимо да се осъществява директен и регулярен контакт с потребителите. За тази цел е важно да боравите със способите на директния маркетинг като имейл бюлетини, съобщения в клиентски профили и известия в мобилните приложения. Директният маркетинг представлява очаквана рекламна комуникация, тъй като потребителите доброволно се абонират за получаване на рекламно съдържание.
Рекламните съобщения засягат текущи и бъдещи събития, нови продукти, предоставяне на промоционални кодове за отстъпки и др. Директният маркетинг снабдява онлайн бизнеса с редица предимства. Най-значимите от тях са увеличаване на лоялните клиенти, стимулиране на продажбите и повишаване авторитета на бранда.
SEO маркетинг
Друг важен маркетинг елемент от стратегията за развитие на бранда е оптимизация на сайта за търсещите машини. SEO маркетингът е комплексен процес, съставен от прилагането на определени тактики за подобряване присъствието на бизнеса. Крайната цел е да се оптимизира сайта така, че да бъде класиран на първи места в търсачката при потребителско търсене.
Стратегиите в обсега на SEO маркетинга включват външна и вътрешна оптимизация. Външната оптимизация засяга фактори като качество и обхват на създадените връзки. Вътрешната оптимизация се занимава с оптимизиране на съдържанието и изображенията – добавяне на целеви страници, мета тагове, продуктови описания и др.
Да обобщим с няколко думи дотук:
Дигитализацията на бизнеса е явление, набиращо сериозни темпове на развитие. Дигиталният маркетинг предоставя все повече възможности пред съвременните брандове. Те са съответно досегът до мащабна аудитория, измерването на резултатите и увеличаването на продажбите.
За да се постигнат тези цели, е необходимо да се използват всички елементи на дигиталния маркетингов микс. Такива са онлайн рекламата, дигиталният маркетинг и SEO маркетингът. Внедряването на комбинация от маркетинг елементи и канали води до широка разпознаваемост и популярност за дигиталния бизнес.
