Основни хранителни вещества и добавки преди и след тренировка

Основни хранителни вещества и добавки преди и след тренировка

Вземате ли правилните добавки, които да ви помагат докато тренирате? От Fightshop.bg предлагат кратък наръчник за най-добрите хранителни добавки, които може да вземате под формата на хапчета или на прах. Вярно е, че има много медицински енциклопедии онлайн, които дават различни съвети.

Истината е, че първо трябва да си определите целите и чак след това да изберете правилната добавка. Крайната ви цел може да е смъкване на тегло, увеличаване на мускулната маса, трениране за тонус или пък участие в някакво състезание, където е нужна добра форма. Определяйки целта, вие ще можете да определите кои добавки ще ви помогнат да я постигнете. Първата стъпка е да си направите медицински изследвания, за да разберете имате ли нужда изобщо от приема на хранителни добавки и как ще се отразят точно на вашето тяло. Кои са най-популярните хранителни добавки?

Всички сме чували, че протеинът е полезен

Суроватъчният протеин е доказано, че помага при тренирането, изграждането на нови мускули и изчистването на излишните мазнини. Най-добрите естествени източници са суроватъчните и казеиновите протеини в млякото. Те имат повече аминокиселини с разклонена верига (BCAA), отколкото веганските източници на протеин. Аминокиселините са това, което задължително трябва да приемате, когато тренирате. Най-важната аминокиселина е левцина. Има марки протеин, които слагат голямо количество от останалите аминокиселини в пакетите с протеин, за да намалят цената, но тази комбинация не е толкова ефективна за изграждането на мускулна маса, така че винаги проверявайте внимателно етикета. Ако е възможно, изберете протеин, който е в изолатна форма, която е малко по-чиста от концентрата и хидроизолата.

Различните видове протеин имат различни ползи:

  • Изолатът е прекрасен избор за повишаване на възстановителните сили. Съдържа повече от 90% чист протеин, докато концентратът - 75-80%;
  • Глутаминът - за изграждане на мускули. Тази аминокиселина играе важна роля за възстановяването на мускулната тъкан. Вземете го след тренировка, за да засилите възстановяването;
  • Карнитин - за загуба на тегло. Той разбива мастните депозити и организмът по-бързо и лесно се освобождава от тях.

Креатинът ни е нужен

Чистият креатин монохидрат е най-проучваната и най-полезната добавка за изграждане на здраво тяло. Креатинът увеличава издържливостта, тоест може да преминете през още няколко повторения в тренировките, повишава мощността и увеличава задържането на вода в мускулите.  Водата помага за мускулния растеж.

Витамин D

Точно както при всички витамини и този е напълно заменяем. Тоест можете да си набавите достатъчно количество от него от хранителния ви режим и излагането на слънце. Това са двата му основни източника. Естествено, има много условности. Примерно, може да живеете на място, където слънчевата светлина е по-малко и няма как да си я набавите. Има специални тестове за витамин D, така че изследването му е лесна задача. Ако нивата ви са ниски, нисък е и вашият тестостерон. Тогава добавките с витамин D ще ви се отразят добре и даже може да засилят резултатите ви по време на трениране.

жена тренира

Витамин К2

Витамин К1 е това, което получавате от зелените листни зеленчуци, но К2 идва от животинските източници, особено от черния дроб. Той може да подобри здравината на костите и да намали натрупването на калций в кръвоносните съдове, като по този начин намалява калцификацията на артериите ви и риска от инсулт и сърдечни заболявания. Добавката с този витамин е задължителна за всички, които са на вегетарианска или веган диета и не си го набавят от животинските продукти.

Бета-аланин

Тази естествено срещаща се, бета аминокиселина, може да помогне за издръжливостта ви. Помага и за изграждането на мускули, макар да не е толкова добре проучена като креатина. Тя помага да буферирате млечна киселина (предизвикваща мускулната треска), за да устоите на умората и да преминете през още няколко повторения.

Берберинът

Това е една от най-мощните добавки, които някога са използвани, макар и малко хора да знаят за нея. Това е фармацевтично лекарство, използвано за лечение на диабет, защото подобрява чувствителността към инсулин. Ако имате проблеми с кръвната захар и качвате мазнини лесно, консултирайте се с вашия лекар, за да разберете дали бихте могли да се възползвате от приема на берберин.

Магнезий

Магнезият се използва за над 300 химични реакции в организма. Ако консумирате достатъчно ядки, листни зеленчуци, тъмен шоколад и кафе, то тогава едва ли имате проблем с магнезия. Ако обаче, тези неща не са част от хранителния ви режим, тогава най-вероятно имате дефицит, а това може да повлияе на енергията ви, костната сила, нервната система и на кръвната захар. Доказано е, че добавките с магнезий помагат за възстановяването и свиването на мускулите и оказват положително влияние върху кръвното налягане.

5
рейтинг: 5 (1 глас)
, обновено на 06/09/2019
автор: Note.bg