
Излизали ли сте някога от магазин, осъзнавайки, че сте се отклонили от списъка си и сте купили неща, които не сте били планирали.
Много потребители пазаруват импулсивно. Ако искате да увеличите броя на продажбите на вашия продукт, защо не помислите за POS маркетинг. Събрахме някои от любимите ни маркетингови идеи за POS материали, благодарение на Dimeko, фирма, която се занимава с изработката на такива материали вече години наред, успяхме да ги систематизираме и сме готови да ви ги поднесем, за да можете и вие да подобрите маркетинговата си стратегия. Нека да започваме.
Какво са POS материалите и какво представлява маркетингът за продажба на място?
Това е вид маркетингова кампания в магазина или точно там, където се случва продажбата - на касата. Всички усилия, които са вложени, са с цел, клиентът да направи покупка импулсивно. Естествено, в това число попадат най-често самите каси в магазините, както и пространството пред тях. Точно това позволява взаимодействие с клиента, точно в момент, в който той бърза и няма възможност да прецени добрите и лошите страни на импулсивната покупка, която се кани да направи. Заради това, тези продукти се поставят на места и по начин, който да привлича вниманието. В това число влизат големите картонени опаковки, стелажи и ярки постери обозначаващи промоция. POS маркетингът примамва клиентите да направят допълнителна покупка, което води до това, че клиентите купуват артикули, които може и да не са планирали да закупят.
POS маркетингови идеи
Идеите за POS маркетинг са разнообразни и имат различни нива на ефективност. Те могат да зависят от мястото, където реално е решено да се изложат материалите.
Endcap POS излагане на стока
Това са едни от най-често срещаните начини за търговия с продукти, използвани от магазини за хранителни стоки и търговци на дребно. Характеризира се с поставяне на стелажа на края на пътеката в магазина. Логиката е, че това е последното нещо, което може да купите и си заслужава да го направите. Тези стелажи може да са всякакви по форма, размери, дизайни и цветове. Предвид това, че много фирми използват точно този вид излагане на стоката си, когато измисляте вашия стелаж, трябва да бъдете максимално креативни, за да сте сигурни, че ще хване погледа на пазаруващите и няма да бъде засенчен от конкуренцията.
Свободно стоящи POS материали
Това на практика са самостоятелни рафтове, които най-често ще откриете при магазините за търговия на дребно. Обикновено са изработени от картон и са много леки, лесно преносими и практични за брандиране. Добро решение са и когато марката се нуждае от изграждане на допълнителна информираност за някои от продуктите или пък насърчаване на обема продажби.
Картонени знаци и табели, показващи бранд
Картонените знаци позволяват по-голяма видимост на марката на закрито и на открито. Този POS маркетинг позволява на компаниите да бъдат креативни, чрез персонализиране. Той помага за повишаване на осведомеността и позволява на компанията да се отличава от конкуренцията си. Те са ефективни за насърчаване на взаимодействието с марката. Подобреното разпознаване на марката е едно от предимствата на този вид рекламни материали.
POS материали на самия рафт, където се продават продуктите
На самия рафт може да има разположена допълнителна кутия или поставка, в която да са разположени продуктите. Тези кутии или поставки се изработват от велпапе, картон, ПДЧ или подобен материал. С творчески подход и правилен дизайн, това излагане на продукти може да бъде много добър маркетингов инструмент.
Защо POS маркетингът е ефективен?
Причините са няколко:
- С правилна и заинтригувана аудитория, емоционалните покупки са лесно осъществими. Един от начините да се заинтригува аудиторията е именно POS маркетинга.
- Най-често с POS маркетинг се маркетират стоки, които са евтини или дребни на размер.
- Клиентите са склонни да дадат 2-3 лв. допълнително на края на пазаруването си, ако пред тях се появи нещо, което винаги е потребно - дъвки, моментно лепило и др.
- Много от клиентите възприемат POS материалите, като полезно разположени, за да напомнят за дадена промоция или подарък.
Ако POS материалите са разположени на касата, те допринасят за по-малко разочарование от чакането и ангажират вниманието.
