Смяната на съединител не е скъпа

Смяната на съединител не е скъпа

Въпреки че представлява малка част от автомобилната система, съединителят играе важна роля за задвижването на един автомобил. Когато се повреди един съединител и не се подмени навреме, той представлява заплаха за другите компоненти на двигателя.

Веднъж повредилият се съединител е неизползваем и трябва да се подмени, като ремонтът на съединител е специфична задача, която следва да се извършва само от някой с опит и познания.Този вид ремонт обикновено не е скъп, но е важно да се извърши навреме, преди повредата да повлияе негативно други елементи в задвижващата система на автомобила.

Смяната на съединител не е скъпа

Източник: Wikipedia

Какво представлява съединителят?

Основната задача на съединителя се изразява в това да свързва двигателя и скоростната кутия при автомобилите с механична скоростна кутия.Това негово действие се осъществява чрез жилото разположено на педала на съединителя и хидравличната помпа.

Смяната на съединител не е скъпа

Източник: Unsplash

Съединителят действа преди момента на натискане на педала. При своята работа съединителят  осъществява и прекъсва връзката между два въртящи се вала (наречен задвижващ и линеен).

Линейният вал установява връзка с двигателя или с друг задвижващ елемент.

Съединителите биват различни видове и дизайни. Повечето видове са оборудвани с няколко на брой фрикционни диска, които са прикрепени стабилно към маховика посредством пружини.

Кои са най-честите видове повреда при съединителя?

Повредата при съединителя настъпва в резултат от износването на феродовия диск. Причината за това е, че тъй като феродото предава задвижването между двигателя и трансмисията, след като то се повреди, това предаване е невъзможно. В резултат автомобилът започва да буксува.

Смяната на съединител не е скъпа

Източник: Unsplash

За да се смени един съединител, трябва да се разглоби скоростната кутия. Ако пък автомобилът ви е с предно предаване, то смяната на съединителя ще наложи и разглобяване на полуосите и части от окачването на автомобила.

Ако  имаме предно предаване, то в този случай трябва да се премахне карданния вал, след което да се свали скоростната кутия заедно с притискателния и феродовия диск .

При наличие на двумасов маховик у един автомобил, то маховика трябва да се замени заедно с повредения съединител. След това системата трябва да се обезвъздуши и автомобилът да се запали и да се провери за наличие на проблем.

Смяната на съединител не е скъпа

Източник: Unsplash

Шофирането с повредено жило за съединител увеличава риска от настъпване на повреда и по другите части на предавателната система.

Ако пък повреденият съединител на автомобила ни не работи с жило, а с хидравлична система, то хидравличната помпа също трябва да се подмени.

За стандартен експлоатационен пробег на съединителя се считат между 80 000 и 100 000 км. В случая става въпрос за каране в градски условия.

След изминаването на този пробег е възможно да се усетят признаци на повреда, които да сочат към повреда по съединителя.

Важно е да се знае също, че дискът на съединителя има определен период на експлоатация. Той може да бъде повече от 100 хил. км. при условия на правилна поддръжка и редовна проверка.

Признаци за повреден съединител:

Един от най-честите признаци за повреда в съединителя е трудност при превключване на скоростите. При този признак скоростният лост става труден за преместване.Също може да има и наличие на вибрация или шум при натискане на педала за съединителя.

Един от начините да предотвратим навреме повреда на съединителя е като проверяваме редовно състоянието на маховика и темпа му на износване.

Как да направим правилен избор на съединител?

Една от причините за преждевременна повреда по съединителя може да е ниският клас на частите. Затова и е добре да инвестираме винаги във висококачествени авточасти, без значение за коя система на автомобила са предназначени.

Смяната на съединител не е скъпа

Източник: Unsplash

Когато си търсите нов съединител за автомобила, важно е да обърнете внимание на техническите спецификации на вашия автомобил. Комплектите за съединител най-често се състоят от феродов диск, лагер помпа и притискателен диск.

Ако имате ограничен бюджет, но ви се налага ремонт на съединителя, то на пазара има разнообразие от съединители втора ръка , които се предлагат на ниски цени.

За целта е важно е да се насочим към оторизиран сервиз, където професионален екип от монтьори ще направят преглед на автомобила и ще решат най-точно дали съединителят се нуждае от ремонт или е по-добре да се подмени с чисто нов.

няма гласове
, обновено на 15/02/2022
автор: Note.bg