SEO съвети за оптимизация на сайт за малкия бизнес

SEO съвети за оптимизация на сайт за малкия бизнес

Знаете ли, че 93% от всички онлайн посещения започват със заявка в някоя търсачка, като Google? Вместо директно да посетят уебсайта на малкия ви бизнес, много потенциални клиенти, които търсят продукти и услуги, като вашата, първо искат помощ и информация от Google.

Това означава, че Google или може да е ваш партньор и да ви носи нови клиенти или не, и да носи нови клиенти на конкурентите ви. Търсачките нямат лични предпочитания към кой сайт да насочат клиентите, те подбират сайтовете чрез сложен алгоритъм, а работата на една добра SEO агенция е да оптимизира сайта спрямо този алгоритъм.

Ако в миналото сте били разочаровани и мислите, че оптимизацията е някаква заблуда, вероятно не е била извършена както трябва. Предвид широкия пазар има много специалисти, които разчитат на стари техники, а Google си променя алгоритмите за оценка на сайтовете, доста често.

В тази статия предоставена ни от агенция SEO Web Design ще разграничим основните стъпки, които трябва да направите, за да оптимизирате сайта си за Google и другите търсачки. Основните две техники, върху които ще се съсредоточим са писането на висококачествено, дългосрочно съдържание и популяризирането му във вашата област. Това е един от най-добрите и сигурни начини за качествена оптимизация на сайт, да се създаде и увеличи авторитета на сайта ви.

Най-важно е качеството на съдържанието на уеб сайта

Може да сте чули, че „съдържанието е цар”, но това твърдение никога не е важало повече от сега, през 2019 година. Мрежата е наситено място с над 2 милиона блог публикации, публикувани онлайн всеки ден. За да даде на своите потребители най-добрия опит, да отговори на техните въпроси и да предостави подходяща информация, Google трябва да може да разграничи доброто съдържание от лошото.

Първият фактор, който взема предвид, е дължината и дълбочината на съдържанието. Колкото повече, толкова по-добре. Последните данни показват, че Google предпочита публикациите в блогове с най-малко 1500 думи. Защо? Има няколко причини, поради които по-дългите постове се класират по-високо. По-вероятно е, дългите постове да са били създадени на база на подробно проучване на темата и да съдържат полезна информация. По-дълъг пост буквално означава, че този, който го е писал разбира от темата.

Вторият фактор, който Google взема предвид, е времето, което посетителите прекарват в даден уеб сайт. Според Google времето, прекарано на сайта, е важен фактор за класирането.  Така той определя кое съдържание да се показва на първата страница резултати при дадено търсене и кое не. Освен това резултатите от търсенето, зависят от въведените в заявката за търсене ключови думи (по-дългото съдържание оставя повече място за повече ключови думи и по-голям обем на конкретна ключова дума в текста). С това обаче трябва да се внимава, защото прекаленото често използване на дадена ключова дума се счита за спам. Google иска да предостави на потребителите си изключително информационно съдържание, а не спам. Търсачката е достатъчно интелигентна, за да знае кога съдържанието е тънко и неясно и кога подробно и описателно.

Не трябва да се пишат публикации, които да са дълги, само заради дължината и бройката думи. Това няма нито да задържи хора на уеб сайта, нито ще ги накара да споделят материала ви.

блог пост

Промотирането на съдържанието е важно за изграждането на линкове към него

Когато някой сподели вашата статия с линк, това е добре за вашият сайт. Дългите статии получават средно 77,2% повече връзки, отколкото кратките. Създаването на по-дълги публикации ще предизвика повече споделяния, а от там и по-добро класиране в търсачките. Не трябва да се приоритизира обаче, създаването на съдържание, за сметка на неговото промотиране. Разпространението на даден материал трябва да стои на челно място при оптимизацията на един сайт. Ако просто публикувате блог пост, това няма да се отрази на класирането на уеб сайта или на оценката му от Google. Дори ако съдържанието е пълно с важни ключови думи, постът вероятно ще събира прах.

Всъщност интернет се базира на две неща - информация, представена, като съдържание и линкове, сочещи към нея (връзки). Когато сте осигурили съдържанието, трябва да се погрижите и за връзките. Мислете за тези линкове, сочещи към вашите публикации, като за гласуване по време на избори - без усилия, кандидатът няма да бъде избран. Той трябва да докаже, че е достоен и полезен и чак след това, ще стане известен.

Популяризирането на съдържанието чрез електронната поща е един от най-добрите начини за изграждане на бранд и за увеличаване на възможностите за нови линкове. Да изпращаш писма, когато имаш нова статия и изобщо мейл кампаниите звучат, като клишета, но да не забравяме, че едно нещо се е превърнало в клише, точно защото работи. Обикновено, електронната поща се проверява поне няколко пъти на ден. Освен това много хора са си вписали пощите и на телефоните и получават известие, когато дойде ново писмо.

Мейл маркетингът започва, когато се изготви списък с пощите на хора, които искат да получават известия от вашия сайт и са си дали доброволно данните. Когато видят писмо от вас, те ще го отворят и ще кликнат на линка, който сте им изпратили. След като прочетат вашия нов блог пост, вероятността да го споделят скача драстично. Ако имат уеб сайт, може даже да споделят поста ви там. Връзките естествено ще бъдат отчетени, като социален сигнал от Google, че съдържанието ви е ценно.

Можете и да направите списък с всички инфлуенсъри във вашия бранш. Ако им изпратите вашите материали и подчертаете, че имате една и съща аудитория, те може да промотират вашето съдържание в техните канали за популяризация. Можете да им предложите да изготвите статия за техния блог или канал, а те да поставят линк към вас в него. Много от инфлуенсърите ще се съгласят, защото това е добро и за тях. Тоест, те ще получават дълго съдържание, което ще подобри рейтинга на уеб сайта им.

За Google връзките, които сочат към вашите статии или материали, означават, че други хора са им предали стойност и материалите ви са ценни. За разлика обаче от истинското гласуване, при това, не всички гласове са с еднаква тежест. Сайтовете, които вече имат изграден по-висок авторитет, имат и по-силен глас, тоест отразяват се по-добре на класирането на вашия уеб сайт. Domain authority (DA) и domain rating (DR) са две мерни единици, които се използват за определяне на силата на сайтовете. Те са числа между 1 и 100, като 30 или повече се счита за добър рейтинг. Тези мерни единици не са единствените, които се използват за оценка. Взема се предвид и темата на сайта, който сочи към вашия. Ако той няма нищо общо с вашия бранш, то тогава тази връзка не е препоръчителна.

Например, ако сте добър магазин за електронна търговия на спортни стоки и получите линк от фитнес блог с DR от 10, той ще изглежда по-добре в очите на Google, отколкото линк от уебсайт с хороскопи с DR от 50.

Откъде да започнете?

Повечето собственици на бизнес нямат достатъчно време да се занимават и да разучават в подробности оптимизацията. Поради тази причина най-доброто решение е да се наеме компания за SEO оптимизация. Специалистите по дигитален маркетинг, имащи опит в оптимизацията, следят постоянните промени в алгоритъма на Google и са готови да адаптират стратегията си, когато е необходимо. Разполагат с екип, който да свърши всичко на време. Може дори да имат контакти с издатели в интернет, които да сложат линкове, сочещи към вашия уеб сайт. Всички тези ресурси са жизненоважни за успеха на една SEO кампания през 2019 година.     

рейтинг: 5 (1 глас)
, обновено на 21/08/2020
автор: Note.bg